SEMUANYA UNTUKMU

SELAMAT DATANG KE BLOG RASMI MAHARATU RAFIDAH MOHAMAD. SEMOGA GEMBIRA HENDAKNYA DAN SEMUANYA UNTUKMU.

Monday 23 June 2014

PREVIEW i-Novel Ketujuh : MAGIK CINTA

i-Novel Ketujuh oleh Maharatu baharu sahaja dilancarkan pada 30 Mei 2014 hari itu. i-Novel ketujuh ini bertajuk Magik Cinta yang diterbitkan oleh +Eyeroom Editor & Publisher. Emm... i-Novel kali ini, Maharatu membawa kisah yang berbentuk ala dunia magik. Seorang lelaki yang memiliki magik bertemu dengan seorang gadis yang tidak menyedari, dia juga memiliki magik. Sinopsis cerita Magik Cinta adalah seperti ini :

Suci Haurriyyah, seorang gadis autism dikatakan memiliki sebuah magik terhebat jika disatukan dengan Cristaux Bleus Humains iaitu Qarl Mikail Johan yang mampu melihat masa hadapan. Dunia Kristal dan Dunia Manusia perlu bersatu demi menyelamatkan sebuah hati yang telah diserap oleh Kristal Hitam iaitu Isabel. Dan Suci Haurriyyah perlu menjadi Cristal Violet Humaine sebelum dapat memiliki Magik Cinta itu.

Dan juga, Maharatu turut menggunakan serba sedikit kata-kata magik di dalam Bahasa Perancis untuk menampakkan keghairahan kata-kata magik tersebut. Sebagai contoh :

Mon coeur est à toi. Pulse pour nousUne impulsion que nous rencontrons. Créeer un amour magique." yang bermaksud "Jantungku Adalah Milikmu. Denyutnya Milik Kita. Senadi Kita Bertemu. Wujudnya Magik Cinta."

Apa-apapun, kepada pembaca yang dah membelinya, Maharatu ucapkan terima kasih yang tidak terhingga kerana i-Novel ketujuh ini telah pun diterjemahkan ke-empat bahasa iaitu, English, France, Itali dan German. Woo Hoo... terima kasih sekali lagi kepada semua.


No comments:

Post a Comment